STATISTIK menunjukkan di Barat hampir 90 peratus rumah tangga berantakan kerana tidak mengikut acuan yang telah ditetapkan Allah SWT.

STATISTIK menunjukkan di Barat hampir 90 peratus rumah tangga berantakan kerana tidak mengikut acuan yang telah ditetapkan Allah SWT. Tidak mustahil fenomena tersebut berlaku di negara ini apabila makin ramai yang membina rumah tangga dengan hanya mengikut nafsu dan tidak berlandaskan syariat Islam yang sebenarnya. Sebenarnya senario semakin membimbangkan ini telahpun dibuktikan dengan jumlah kes […]

saya teringin nak cium tangan ibu mertua saya tapi saya lansung takde peluang tu dan bila suami pon tak terasa hati nak balik jumpa maknye.dia pon kecewa,,

Mohon Hide Akaun FB ini… saya nak tanya pendapat dan apa yang perlu saya buat. saya berkahwin dengan suami seorang duda anak 2, dan saya seorang janda . Nak dijadikan cerita pengenalan kami singkat kebetulan suami ketika itu baru 4 bulan bercerai.. dan jodoh kami, saya pon dan 2thn menjanda dengan umur ketika itu 29thn. […]

Jangan biarkan isteri merajuk tanpa dipujuk. Peluk dia lama-lama. Buat kejutan dalam rumahtangga setiap hari…isteri yang dibiarkan tanpa dipujuk biasanya mereka akan menjauh hati dan diri. Tidur mungkin masih sekatil tapi mimpi lain-lain.

Jangan biarkan isteri merajuk tanpa dipujuk, Tadi balik dari penang ke kl jalan jem. Ada seorang wanita jumpa di RNR Tapah 3.30 pagi bertanya dalam nada sedih. Saya selalu mengamuk di rumah. Marah tak tentu pasal pada anak-anak. Saya tengok muka suami rasa nak marah jer…dia menangis…24jam asyik marah jer..menjerit. marah dan pukul anak-anak.. Lepas […]

Tahun pertama berkahwin, kami tiada masalah baik dari segi kewangaan mahupon masa dan komited terhadap rumahtangga kami. Kami sgt bahagia dan selalu ada masa utk bersama.

Minta hide profile .. tq admin sbab siarkan kisah saya Saya tiada tempat untuk meluah, semenjak berkahwin, saya tiada masa berkawan dgn sesiapa.. semua kawan ketika sekolah menengah dan Kolej masing2x ada kerjaya dan hidup sendiri. Kami semua jarang berhubung dan membawa haluan masing2x. Jd isteri betul2 bosan sebab tiada kwn sudah. Saya kahwin dgn […]

sebelom ni banyak sangat kita tengok masalah rumah tngga yg berpunca drp suami yg curang dan nafkah yg tak mampu diberi oleh suami

Assalamualaikum admin & kawan2, dan terima kasih sebab sudi bce apa yg sy nak kongsikan bersama kawan2.. rasanya apa yang sy nak kongsi ni bukan lah problem yg besar dalam rumah tangga.. cume apa yang sy nk kongsi kan ni cara untuk KEBAHAGIAN & REZEKI dalam kehidupan rumah tangga.. sebelom ni banyak sangat kita tengok […]

Saya dan suami berusia 40-an dan telah mendirikan rumahtangga berbelas tahun. Saya seorang pegawai kerajaan yg berpendapatan melebihi 6k sebulan.

Salam… Apa yg saya akan ceritakan disini bukanlah masalah rumahtangga saya tetapi lebih kepada kisah rumahtangga kami yang mungkin boleh dijadikan tauladan terutama kepada pasangan muda yg baru berkahwin. Saya dan suami berusia 40-an dan telah mendirikan rumahtangga berbelas tahun. Saya seorang pegawai kerajaan yg berpendapatan melebihi 6k sebulan. Suami pula memilih untuk menjadi sura […]