Bab bercuti pulak, ada setengah tu dah jadi perkara wajib mungkin kita jatuh kategeri nafkah kot. Punca, tgk IG, FB member yang pergi jalan2

Assalamualikum Admin. Tlg share sikit masalah aku ni. Aku Messi ( bukan nama sebenar), 3 tahun dah aku kahwin, aku sayang isteri aku. Cuma aku kadang-kadang aku tak paham. Mungkin sebab aku bandingkan dengan keluarga mak ayah@ mertua aku yang layanan terhadap pasangan masing2 menyenangkan hati. Di generasi mak ayah aku ,seorang isteri ni akan […]

Bila saya cakap pasal kawin dia kata mau cerai kan isteri nya dulu baru bole kawin tapi sampai bila saya mau tunggu macam ni perut makin lama makin membesar

As salam admin saya terpaksa pakai fb no 2 ni untuk tutup aib saya , nama saya amy (bukn nama sebenar) umur 23 tahun pernah berkahwin tahun 2016 sudah bercerai awal tahun 2018 atas sebab bekas suami kawin dengan seberang dan kami tak mempunyai anak. Cerita saya sebenarnya pasal saya berkenalan dengan seorg lelaki agak […]

kadang2, aku kesian jugak kat dia min macam sakai sebab orang lain menantu phd rilek je makan tepi jalan ke tapau ke asalkan ada rezeki kan.

min, aku nak mengadu. sekarang tengah sarat mengandung, duduk rumah sendiri. masalah nya orang tak paham bila dah sarat mengandung ni, semua kerja jadi slow. orang cakap duduk rumah sendiri, ada privacy. tapi bila kau ada “tetamu” yang tak paham situasi kau, mainan anak2 kau bsepah depan tv (padahal aku dah kemas 2 jam yg […]

Pernah aku kejut malam tu secara tiba2 dia tertumbuk muka aku min kes mengigau penat lepas pada tu aku tak berani dah.

Assalamualaikum saya seorang suri rumah yang berkahwin belum dikurniakan anak. 8 tahun suami saya banyak kali menyatakan hasrat nak kawin 2 Segala keperluan makan pakai dia saya cuba lengkapi setiap hari walaupun kadang tu demam. Saya happy lakukan setiap hari walaupun sunyi. sebab hidup berdua tak terasa sangat. Hidup kami banyak campur tangan dari kakak […]

Dulu sebelum saya beli rumah kami duduk sekali dengn mak saya biasa la orang tua2 mulut dia cakap lepas sikit tapi nak buat macam mana

Salam min tolong siarkan. saya seorang suami dan mempunyai mak yg sudah tua. kami 5 beradik dan saya anak bongsu.. kiranya saya la yang last lepas rumah.. kisah dia macam ni.. kami duduk asing. mak saya ni duduk sorang. Saya ksian sngat kat mak saya. untuk pengetahuan semua istri saya ni bkan sorang yang peramah.. […]

masalah ni bermula bila si btina hitam baru pindah jadi jiran sebelah rumah dia suka pandang suami saya bila di depan saya dan saya tak tau pulak kat pejabat macam mana kan

Assalam admin hide profile saya disini saya nak share jiran saya btina hitam gatal. Dia bini orang tapi ada perasaan dekat suami saya lepas tu satu tempat keja dengan suami saya btina hitam bini orang tu kerani tempat suami saya keja masalah ni bermula bila si btina hitam baru pindah jadi jiran sebelah rumah dia […]

kekadang di sebabkan tak cukup duit membeli barang dapur saya sangup makan apa sahaja telur dan sardin memang keperluan di hujung bulan

Salam min. mohon hide profile saya. saya cuma nak luahkan perasaan yang dah lama terbuku di hati. saya dan suami sudah berkahwin 4 tahun tapi keluarga sebelah suami tak boleh terima akan kehadiran saya dalam keluarga mereka. ipar duai juga selalu memulaukan saya semenjak dari bertunang sehinggalah kini. ada sahaja perasaan tidak puas hati mereka […]