November 02 2018 0Comment

Aku berfikir ingin berniaga walau pun aku tengah mengandung pun sebab ingin menolong suami bermula aku berniaga kuih dan nasi goreng je

Sebab perempuan lain kau sanggup cerai kan aku dengan talak 3. Mula2 aku berkahwin kami memang hidup susah, kami terpaksa tumpang umah nenek suami aku. pendapatan suami ku kecil je. walau pun gaji kecil kami bahagia sangat Dan kami bersyukur sangat, sampai la aku mengandung hidup sama jugak. aku berfikir ingin menolong suami ku.. Aku […]

November 02 2018 0Comment

Lepas saya bersalin hubby tinggal kan saya dan anak kami tanpa khabar berita saya terpaksa menipu keluarga saya mengatakn yang suami saya kene kerja

Assalamualaikum hai KRT. Tolong siarkn kisah saya. Saya dah berkahwen hampir 15 tahun. Sekarang umur saya 31 tahun. Saya ade 3 orang anak.. 1 perempan dan 2 lelaki. Suami saya jenis mpunyai paras rupa. Rajin mengemas membuat kerja rumah.. Saya telalu sayang kan hubby saya tu. Nak di jadikan cerita hubby saya ni ramai sangat […]

November 02 2018 0Comment

Sedangkan dari sudut kepunyaan harta pendidikan ilmu agama saya jauh lebih baik Allah beri dari sudut mata kasar sedangkan dia

Assalamualaikum. Nama saya Rina. Kisah hidup saya amat panjang dan berliku dan boleh dijadikan pedoman masayaarakat. Ada masa saya cerita sikit-sikit. Tapi kali ini saya fokus kepada kehidupan rumahtangga dahulu. Ada waktu terluang lain kali saya cerita lagi yang lain. Saya terus kepada isi cerita ya. Saya takda mak ayah. Disebabkan itu, ipar duai tidak […]

November 02 2018 0Comment

Min aku dengar pembentangn belanjawan petang tadi Bantuan Sara Hidup gaji bawah 3k dapat RM750 tapi laki aku bagi tau aku dapat RM500 je

Min aku dengar pembentangn belanjawan petang tadi Bantuan Sara Hidup gaji bawah 3k dapat RM750 tapi laki aku bagi tau aku dapat RM500 je nampak tak die menipu aku? Dari brim sampai la dah tukar ke Bantuan Sara Hidup ni aku tak pernah lagi merase sesen pun duit tu min.. Serius aku cakap. Aku ni […]

November 02 2018 0Comment

Setiap bulan bile gaji saya akan pergi beli emas aaya rase hidup saya berada di puncak ketika tu sebab umur saya baru 27 tahun saya ada segala2nya

Asslammualaikum. Saya kawin masa umur saya 20 tahun. sekarang umur saya 30 tahun. 3thn saya pjj dengan arwah sebab saya belajar kat utara. kami akan jumpe 1 bulan sekali itupun time arwah gaji dia datang jumpa saya dan bagi duit kat saya. saya tak tau kenapa saya kawin dengan dia sedangkan saya baru kenal dia […]

November 02 2018 0Comment

Aku tampar pipi isteri ku sebab dia dah keterlaluan dan aku baling telifon aku kat dia entah macam mana keluar dari mulut aku yang mana

Sebesar mana pun gaji seorang isteri tu bukan bererti isteri tu tak perlu menghormati suami mereka. Sebagai seorang isteri yang bekerja, mereka perlu tahu yang syurga mereka di bawah telapak kaki suami. Dalam alam rumah tangga ni, susah senang mesti bersama…tak perlu berahsia sesama pasangan. Betul kata orang wanita di uji saat si suami tidak […]

November 02 2018 0Comment

Dia selalu tegur aku, sayang awak dah tak ade baju ke asyik pakai baju sama kenape brra tu dah k0yak2 tepi dia

NAFKAH. Aku ni bukan seorang yang meminta minta jauh sekali nak menyusahkan suami sendiri. sebelum ni aku kerja sendiri, pendapatan cukup2 untuk bantu family sampai la suami suruh cari kerja tetap yang ada payslip, mudah nak buat loan katanya, dia nak beli moto guna nama aku dan untuk bantu dia bayar sewa rumah. ok takpe […]