May 21 2018 0Comment

kepada kau janda, sampai hati kau lukakan hati kaum sendiri kau sangat kejam kau rampas suami aku,

assalamualaikum.. salam ramadhan.. perkahwinan kami hampir cecah 6 tahun, saya adalah seorang isteri yang setia pada suami tapi saya masih belom mampu berikan suami zuriat, sudah beberapa kali keguguran,baru baru ni suami telah mengaku yang dia telah pon berkahwin lain dengan janda anak 3 disempadan thai.. masa tu hanya Allah sahaja yang tahu bagaimana hancurnye […]

May 21 2018 0Comment

Berdosakah seorang anak apabila bersifat agresif Apa lagi yang mampu saya lakukan melainkan mohon kekuatan untuk terus saya bersabar dengan ujian ini

Asalamualaikum admin, saya Brumur 18 tahun, saya dah mengada2 nak kahwin. Maklumlah gila bercinta dan sayang nak lepaskan, kena pula saya masih mentah tak berakal. Apa nak kisah soal lain kan? Perkahwinan yang saya harapkan untuk mendapatkan kebahagiaan musnah dipertengahan jalan. Mendapat seorang suami yang gagal menjadi imam, yang gagal mnjalnkan tangungg jawab, melindungi, megasihi, […]

May 21 2018 0Comment

Saya bangga dengannya sebab dia kuat bekerja tapi Suami dah lupa semua tu Kerana seorang wanita yang bekerjaya

Assalamualaikum.. Admin tolong hide fb saya.. Saya baru je 2 bulan berpisah dengan suami..mempunyai 2 cahayamata hanya Allah S. W. T je tahu perasaan saya sekarang dan anak2.. Bagi saya sejarah hitam dalam hidup saya.. Terpaksa saya terima dan anak2.. Rupanya saya diceraikan kerana seorang wanita..yang hadir dalam hidup suami.. Suami hanya tungu masa untuk […]

May 21 2018 0Comment

Ibu saya akan cakap pada saya Lepas ini boleh bagi emak duit banyak2 Isteri engkau sudah kerja Tidak payah harap duit engkau lagi

Assalamualaikum. Saya menulis ini sebagai nasihat semata. Kepada ibu bapa mertua. Terutamanya ibu bapa belah lelaki.. tidak semua mertua sebegini. Tapi ramai. Saya sebenarnya hendak tujukan kepada ibu bapa kandung saya sendiri. Tapi ibu bapa saya ada sifat ‘ibu bapa tidak pernah salah’. Sebaliknya mereka akan lebih mendengar kalau perkara ini disampaikan melalui medium lain. […]

May 20 2018 0Comment

tanggungjawab dia sebagai suami, anak, menantu dan bapa memang tiptop min tapi sayang tanggungjawap dia dengan Allah dia tak ambil berat.

Assalamualaikum admin hide profil saya ye tq min.. Saya seorang surirumah sepenuh masa dah 6 tahun berkahwin dikurniakan 2 cahaya mata comel penyejuk mata dan hati kami syukur. nak minta pendapat warga krt suami saya seorang yang sangat baik nafkah saya tak pernah culas barang keperluan rumah dan dapur dia sediakan wang yang dia beri […]

May 20 2018 0Comment

ya ibu kandungnya sudah berubah, bertudung dan nampaknya sudah berhijrah dia sendiri sudah mempunyai keluarga dengan mat salleh

assalamualaikum.. mohon pendapat dan nasihat dari mereka yang bergelar ibu tiri. sekalipun itu cuma gelaran tipi bagi saya, saya tidak pernah menganggap saya ibu tiri sejak saya mmbesarkan anak yang ditinggalkan oleh ibunya sejak bayi itu 10 bulan dan saya mula mnjaganya sewaktu berumur 4 tahun. kmi hidup seperti biasa dengan kebahagian yang cuma kmi […]